2011. szeptember 3., szombat

Aranyhal újratöltve

Látom, sokan keresnek rá a pisztráng- lazac füstölés fogalomra, és úgy találnak ide.

Az aranyhalas bejegyzésemben részletesen leírtam a műveletet, azóta sokszor megismételtem.

Néhány kiegészítést tennék:

Nagy szemű, kristályos tengeri só beszerzésére találtam egy verhetetlen forrást: LIDL
Vigyázat, kétféle van, finom, és darabos.
Na, a darabost kell választani :D Az a csúcs, hogy mindösszesen 139 Ft/ kg.

Füstölésre nagyon bevált a frissen vágott meggyfaág, némi levéllel :D

Akinek a környezetében van Tesco, nézze meg a halas pult nyitva tartásának idejét. Ha olyan szerencsés, hogy szűkített a nyitva tartás, utolsó nap érdemes arra járni, általában 50 % kedvezménnyel értékesítik zárás előtt a megmaradt halakat.





Jó hangya módjára- lásd La Fontaine Tücsök és hangya meséje- már boldog tulajdonosa vagyok néhány füstölt pisztráng és lazac derék darabnak, amik a mélyhűtőben várják a karácsonyt.


Most meg kotrok vissza a paradicsommártás passzírozásához, meg a körte befőtt befejezéséhez.

Kamrára lassan kikerül a MEGTELT tábla

2 megjegyzés:

Andi írta...

Jó lenne látnunk azt a megtelt kamrát!

Imádom a (teli) kamrákat, ha valahol bejutok egy családi házba, ahol van kamra, az első dolog, amit körbecsodálok. Nekem nagyon hiányzik itt a panelban, bár elég nagy beépített szekrényt csináltattam annak idején, úgyhogy a legfölső polcok rengeteg befőttet, savanyúságot és más finomságot nyelnek el, úgyhogy én sem panaszkodhatok, de azért egy igazi kamra az mégis csak az igazi!

42 kiló paradicsomot tettem el lének (az egész családomnak), és ma kezdem a ketchupot.

Fernel írta...

Kamrám nekem se volt, ezelőtt három évvel kényszerből újra kellett építeni a támfalat, és a szomszéd felé a kerítést. Onnan már csak egy pillanat volt továbbképzelni, és plusz egy falat felhúzni, meg tetőt építeni.
Így lett nekem kamrám, Embernek pedig egy "műhely" jelenleg lomis tároló.

hát, fotók nem igazán lesznek, a pénz elfogyott építkezés közben, már nem maradt rendes polcokra, így mindenféle romos bútor költözött be.
Rumli van benne, na :D

Mondjuk, amikor kész lett, utána volt egy disznóvágás, és készültek képek, megpróbálom megkeresni.