2013. január 15., kedd

Aranydurbincs




Mióta ilyen bőséges erőforrások állnak rendelkezésre, sűrűn szerepel hal az étlapon.
Az elmúlt két hétvégét teljes egészében lefoglalta a karácsonyi ajándék felhasználása, amit kedves sógoréktól kaptunk, így este későn mire hazaértünk, éhesen, fáradtan, már csak aludni volt energiánk.
Tanulva az első hétvége tapasztalataiból, a másodikra már felkészültem.

Csütörtökön este előbányásztam a fagyasztóból két aranydurbincsot, és két tilápia filét, valami könnyűre vágytam, hogy harmonizáljon a lelkivilágommal a hétvégi kaja.
A halak békésen olvadoztak a nagyon hideg kamrában, reggel az aranydurbincsokat kicsit bevagdostam, mindkét oldalon.
Mozsárban összetörtem 8 cikk fokhagymát, jó sok csilipelyhet, darabos tengeri sót, színes borsot, citromlevet, és annyi olíva olajjal kevertem ki, hogy mártás sűrűségű legyen.

Amúgy a fokhagyma, citrom, só olajjal ugyanolyan emulziót képez, mint a tojásos majonéz, a francia konyha aioli néven, a román és erdélyi konyha mujdei- muzsdély néven ismeri.
A muzsdélyt amúgy még fölengedik borvízzel, vagy szódával, halételek, flekkenek elengedhetetlen kísérője.

A beirdalt durbincsokat minden oldalukon bekentem, a hasüregükbe is tettem a pácból, lefóliázva félre raktam. A tilápiákat pedig külön ugyanígy bekentem és egy dobozban félre raktam.

Péntekre túrós tésztát főztem, jó sok maradt belőle, továbbá volt a hűtőben még egy adagnyi spenótfőzelék, fokhagymásan, tejesen.
Délután a durbincsokat egy kiolajozott tepsibe fektettem, és takarás nélkül pirosra sütöttem, és még melegen lefiléztem.

Szombaton este ettük, a maradék túrós csuszával, és egy-egy kanál spenótfőzelékkel, mártás gyanánt.
A halacska isteni finom lett, az omlós, hófehér, zamatos hús kiválóan átvette a pácot, a halaknak általában kell egy kis idő, hogy átjárja a  só, és a fűszerek íze.

Ugyan sok fokhagymát használtam, mégse volt zavaró, vagy bántóan fokhagymás, a csilitől picit pikáns, aromás lett.

A köret pedig telitalálat lett hozzá, így változnak a maradékok fenséges lakomákká.

A tilápiákat vasárnap este gyorsan bebundáztam, míg paníroztam, épp megfőtt hozzá egy kis rizs, fokhagymás majonézt csináltam hozzá.

Nézzétek el nekem, annyira fáradt voltam, hogy fotóval már nem bajlódtam, képzeljétek el helyette.

3 megjegyzés:

Kati írta...

A halak nagymestere vagy komolyan mondom.

4Gyerek írta...

Dobogós az aranydurbincs.

Fernel írta...

Köszönöm!