2011. július 26., kedd

Impulzus vásárló

Soha nincs tervem, arra, hogy mit főzzek.
Nem akarok a kínzó kérdések körében forgolódni, mit főzzek, mit együnk. Amúgy is inkább fogyókúrába kéne fognom.
De hát az drága mulatság.

Mióta Zs. hazajött, próbálok valamiféle normális étkezést megvalósítani, kettőnknek mindegy volt, mit eszünk, de hármunkra már oda kell figyelni.

Konkrétan, a kutya és a macska nagyobb figyelmet kap étkezés terén, mint mi.

Ennek apropóján beugrottunk ma dél körül a Tescoba, némi akciós kutyakonzervért.
Nem mintha megengedhetném magamnak, hogy konzervvel etessem a kutyát, csak hát hogy is mondjam, kissé selejtes a kuty.

Nyolchetes korában hoztuk el, köldöksérvvel. Aztán kiderült, hogy selejt kan, nem ereszkedett le az egyik golyója. Aztán néhány hónap múlva kiderült, hogy gond van az emésztésével. Hasnyálmirigy problémái vannak.

Tavasszal volt két kritikus hét, amikor azt hittem, elveszítjük, akkor már az állatorvos is széttárta a karjait.

Végül Ember dokija, és én gatyába ráztuk Axelt.

Főtt rizs, tészta, pirított gríz volt a menü hetekig, majd szép fokozatosan visszaszokott a tápra, majd a házi kosztos kiegészítésre.

Lábadozása alatt napi kétszer adtam enni, éhen akart halni.

Innen maradt a napi kétszeri etetés, felezett mennyiséggel. Ismerős hozott néhány doboz konzerv tápot, hátha az jobb.


Elkezdtem keverni a száraz táphoz némi konzerv tápot, és a lassan két éve fennálló helyzet rendeződött, összességében kevesebbet költünk tápra, és Axel hízik.
Végre!

Amikor a szarnak is lehet örülni :D


Ha már benn jártam, hagytam magam megvesztegetni a Tesco-tól, némi 315 Ft-os csirkecombbal, és pici barna csiperkével.

Még nem tudtam akkor, hogy mi lesz belőle, csak elküldtem Embert egy rendes kocsiért, mert a kis húzóst már sikerrel megpakoltam.


Mire hazaértem, és elpakoltam, addigra zseniális ötletem támadt, gombaleves!

Most akasztják a hóhért, tesco-s csiperkéből:D


A 25 dkg apró, barna csiperkegombát cikkekre vágtam, és megmostam.
Egy evőkanál olajon megpároltam pici sóval.
Kis fazékban 5 dkg vajat megolvasztottam, egy evőkanál lisztet éppen felforrósítottam, nem pirítottam, felöntöttem egy liter forró vízzel, kiforraltam egy marhahús leveskockával, a megpárolódott gombát beleborítottam. Néhány kis ágacska vad kakukkfűvel- szárított, kb egy hónapja szedtem- megfűszereztem, és 1 dl tejszínt hozzáadva kiforraltam. Pár csepp citromlé kihozza még jobban az ízeket.
Kész.

Hagyományosan nálunk ehhez vajjal megkent, reszelt sajttal megszórt, és úgy megpirított kiflikarika van, de Maaaargiiiit( vö. L'art pour l'art :D) impulzus vásárló, ugye :D

Pirított toastkenyér kockával tálalódott.



A csirkecombok nagy része, irány a fagyasztó, kettőt kinn hagytam.
Tegnap óta tejben ázott néhány csirkemáj, és a hozzá való szívek is lézengtek. Hoppá, van egy kis pulykatöke a fagyasztóban, tudom már, hagymás tokány lesz belőle. A finnyás Embernek elég a csirkecomb is, majd mi Zs.-vel megesszük a javát.

A puliszkát még nem főztem meg, majd, ha a kosztosok hazaérnek!


Akibe még fér, van dinnye is :D


Estére meg Bilagit lesz :D

5 megjegyzés:

piszta írta...

tudtok élni bazze....osztan mé neked sír a pittyed? mennyé má :)

hehe :))

Fernel írta...

Akarsz tételes elszámolást?
Sztem a te ebéded többe vót, mint a mi hármunké :D
Jópénzé főzők rád is :D

Andi írta...

Hú, hát látom itt indul mindjárt egy jól menő vállalkozás! :-)))

Fernel írta...

Andi!

Ááá, sajnos egy ügyfél, aki nem is ügyfél, arra nem lehet egy vállalkozást építeni.

Márta néni azéris írta...

Nem örülök neki, hogy a szépséges rókagomba helyett bolti csiperkével kell beérd, de az még itt is van, én a gombalevesbe egy kinyomós tömlős sajtot rakok, és adok neki a botmixerrel, tíz perces leves, de nagyon jó.