2011. július 27., szerda

Termés

Tavaly az összes paradicsomot a komposztra hordtam, mint máshol is mindenütt, itt is tarolt a fitoftóra, vagy más néven paradicsomvész.

Ahhoz túl kicsi a kertem, hogy valódi vetésforgót meg tudjak valósítani, így nincs más hátra, védekezni kell.

És az, hogy a családban van mezőgazdasági szakember, csak megnyugtatja a lelkemet, így nem tartom ördögtől valónak a vegyszeres növényvédő szert.

Tudom, melyik szernek mennyi az ÉVi-je, így az legalább biztos, hogy az általam megtermelt vetemények nem lesznek idő előtt leszedve, nem lesz káros szermaradvány benne. Míg a piaciban...?

Második hete kínlódik az eső felénk, összesen esett sok részletben valami öt milliméter, ha az azelőtti hetet is figyelembe veszem, akkor tán tíz.

Eddig kapott kétszer permetezést a paradicsom, ez a hűvös, párás levegő pedig kedvez a gombák terjedésének, permetezni kell.


Hiába lesem a metnet-et, jön, jön az eső, de semmi nem esik.

Délben bekevertem egy adagot, felrohantam a kertbe, és leszedtem az eddig megért paradicsomot, mert permetezés után 7 nap a várakozási idő.

Idei első paradicsomtermés:


Lepermeteztem, leszedtem a sárga leveleket, lejöttem, megcsodáltam Zs. ma beszerzett drágaszágát:D, és már esett is.

Na, mikor esik úgy, mintha dézsából öntenék? Hát természetesen, amikor végre permeteztem.

Bánom is én!

Vegyszer még van, de az eső az mindig jókor jön.

1 megjegyzés:

Márta néni azéris írta...

A Természet nagyon találékony, mikor ki akar fogni rajtam a paradicsommal. Az idén nincs elgombásodva, viszont 50 dekásak a termések, és a karóval együtt kiborulnak. Most a sok eső miatt fekszenek a földön a karóval betakarózva.:-))) Rámenni a földre reménytelen.