2011. július 2., szombat

Szezon 0.2

Az elmúlt két hétben, egész tisztességes csapadék mennyiség volt, így pénteken megejtettük a szezon harmadik, hivatalosan az első gombászását. A kisvacakot most csekkoltam harmadjára, és most végre értékelhető eredményt kaptam.
Kissé úgy néz ki, hogy korán érkeztem, de a jövő hét közepén újra kimegyek.
Sikerült néhány rókát, nagyjából fél kilót lőni, így nem volt kérdés, hogy mi lesz ma az ebéd.

Ember imádja a rókát, de mindig arra panaszkodik, hogy gyerekkorában, Ratosnyán jobb íze volt a rókának. Most szerinte nem elég intenzív.
Így ki esett a tejfölös paprikás, mert a liszt, tejföl kombináció kissé agyoncsapja a róka rafinált ízét. De valamivel szaporítani kell, mert most sem végtelen a mennyiség, mint máskor sem.

Aztán zseniális ötletem támadt. Próbáljuk ki a borsos szeletet rókával.

A borsos szelet a család nagy kedvence, bármikor, bármennyit meg tudnak enni belőle.

Gyerekkoromban tanulta anyám valahol, eredetileg a rágós marha hús élvezhetővé varázslására szolgált.

Azóta készült disznó húsból, marhából, vén tyúk vagy kakas melléből, de akár csirke, akár pulyka mellből is elkészíthető.

Nagyon egyszerűen elkészíthető, a húst kisebb szeletekre vágom, kiklopfolom vékonyra, féltenyérnyi darabokra vágom. Bőven sózom- borsozom, ha van időm, néhány óráig hűtőben békén hagyom.
Egy magas falú szeletsütőben olajat forrósítok, majd a szeleteket lisztbe mártva szép pirosra, jól elősütöm mindkét oldalán. A megsült darabokat kiszedem, és addig folytatom, míg elfogy a hús.
Az utolsó sorozat, mikor megsült, kis paprikát szórok rá, de tényleg kicsit, nem paprikásnak kell lennie, és visszaborítom az eddig kiszedett húst, és felöntöm forró vízzel, hogy jól ellepje. Egy fej hagymát megtisztítok, és keresztbe bevágva hozzáadom, majd lassú tűzön, időnként megkeverve puhára párolom. Szükség szerint annyiszor adok hozzá vizet, hogy puha legyen.
A húson levő liszt, meg ami lepirult a serpenyőbe, ad egy nagyon finom szaftot, és amikor a hús megpuhult, ezt beforralom annyira sűrűre, ahogy szeretjük. Az egész hagymát kidobom, a mártást után ízesítem még sóval, borssal, kész- csak krumpli püré kell hozzá, meg savanyúság.

A héten, visszautasíthatatlan ajánlatot tett nekem a Tesco, némi pulykamell formájában, így ma abból készült. Amikor a hús szeletek megpirultak, nyakon öntöttem az előre előkészített, felszeletelt rókagombával, a paprikát most hanyagoltam, és készre pároltam.

Isteni volt!

2 megjegyzés:

Márta néni azéris írta...

Életem első önállóan elkészített étele a rókagomba volt tejfelesen, 12 éves voltam, azóta már a gomba nevétől is elolvadok.

Fernel írta...

Isten hozott Márta néni!
Ha minden jól megy, akkor ebben a szezonban gyakran el fogsz olvadni:D
Bár úgy lenne!