2010. november 15., hétfő

Olyan, de olyan rizottót ettünk, hogy nem bírom magamba tartani.

Most, miután megfőztem harmadjára, és még mindig szerelmes vagyok belé, el sem tudom képzelni, hogy hogyan maradhatott ki az életemből eddig.

Igazából én nem is szeretem a rizst.
Lábrázást kapok, főleg a pergős rizstől.


Elég sok főzős műsort nézek, meg sok gasztroblogot olvasok és mindig ámultam, ahogy áradoztak a rizottóról. Csak beleült a bogár a fülembe, addig- addig, hogy a maradék húslevest méregettem, aztán döntöttem.

Márpedig én rizottót fogok főzni.

Először vettem Tesco-s kerek szemű rizottó rizst, á 400 Ft/ 500 g, mit nekem, egyszer élünk!

A többi megvolt itthon.

Én először vargányát pirítottam olivaolajon, ment rá kakukkfű, tekertem rá színes borsot, fagyasztott zöldborsót, sárgarépa kockát, a végén még párolt rókagomba, kis chili, és az egészet húslevessel felöntve összepároltam.

Én mindig úgy főzök, hogy előkészítek mindent, összevágok, aprítok, előveszek, kiadagolom, kezem ügyébe készítek, és csak utána fogok neki főzni.

Hiába, a régi vendéglátós beidegződés.
Pontos mennyiségek nincsenek, nálam a mértékegység a sacc/kb, az meg mindenkinek van otthon.

Vaj- olivaolaj keverékén megpároltam a karikákra vágott póréhagymát, amikor az megpárolódott, hozzáadtam a kerek szemű rizst, átforrósítottam és nyakon öntöttem egy pohár fehérborral.

És innentől nem mozdultam a lábasom mellől, csak kevertem, kevertem.

Amikor a bort elfőtte, kezdtem a forrásban lévő húslevest merőkanalanként hozzákeverni.

Felhúztam a főzőórámat, kíváncsi voltam, mennyi idő.

Tizenöt perc után, nekem még nem volt teljesen jó, de ekkor hozzá kevertem az időközben megpárolódott gombás keveréket, majd folytattam a húsleves hozzáadását.

A huszadik perc után késznek nyilvánítottam, hozzákevertem egy kis vajat, lefedtem, és annyi időre hagytam magára, amíg aprítottam egy kis petrezselymet a tálaláshoz és kivettem a Grana Padano-t ( régi idők fénye) a hűtőből.

Tálaltam, reszeltem rá egy kis sajtot.

Kész, amikor belekóstoltam, én is kész voltam.

Szenzációs.

Most már bánom, hogy annyi évet elpazaroltam rizottó nélkül.

Azóta még kétszer megfőztem, itthon volt Zs. neki is nagyon ízlett.
Fel is csomagoltam a drága kerek szemű rizst neki, remélem azóta ő is főzött rizottót.

Azóta vettem sima kerek szemű rizst, á 260 Ft/ kg, teljesen jó az is hozzá.

Egyelőre, amíg meg nem unjuk, a gombás rizottó műsoron marad!

Nincsenek megjegyzések: